Każdy kto zajął się sprzedażą w Avon, dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że im większe będą zamówienia, tym większy będzie jego zarobek. Nic więc dziwnego, że wielu konsultantów cały czas szuka sposobu na to, aby zwiększyć ilość tych zamówień, dzięki czemu będą mogli się cieszyć z naprawdę wysokich kwot wpadających na ich konto. Ale jak zwiększyć tą sprzedaż, żeby faktycznie było to zauważalne?

Od czego powinniśmy zacząć?

Zanim przejdziemy do zwiększania swojej sprzedaży, powinniśmy się zastanowić, co konkretnie chcemy osiągnąć, jaki pułap zamówień będzie nas zadowalał. Następnie powinniśmy się zacząć zastanawiać, w jaki sposób możemy to uzyskać i ile czasu będziemy musieli na to poświęcić. Wówczas będzie istniała największa szansa na to, że nasze działania zakończą się sukcesem. Od czego więc powinniśmy zacząć?

  1. Przede wszystkim warto inwestować w produkty demo, a więc prezentujące nowe rzeczy, które pojawią się w kolejnym katalogu. Wówczas ludzie będą mogli się z nimi zapoznać, będą mogli ocenić, czy im się one podobają i czy chcą je mieć. Jeśli tak, będą je mogli zamówić w kolejnym katalogu.
  2. Warto też promować najciekawsze produkty i oferty cenowe z obecnego katalogu, na różnych stronach internetowych, profilach społecznościowych i własnej stronie, jeśli taką mamy. Będziemy wówczas zwracali uwagę na to, co opłaca się kupić, a to może spowodować, że niejeden klient się skusi, chociaż w tym momencie nie będzie potrzebował danego produktu.
  3. Jeżeli rozdajemy naszym klientom papierowe katalogi, to warto w nich – za pomocą specjalnych karteczek, zaznaczyć oferty, na które należy zwrócić uwagę. Mogą to być krótkie informacje: świetna okazja, mam i polecam, nie przegap oferty.
  4. Rozdawanie niewielkich próbek do każdego zamówienia, w taki sposób aby były one dopasowane do profilu klienta, także może się przyczynić do większych zakupów przy kolejnym katalogu.
  5. Cały czas należy także rozwijać siatkę swoich klientów, im będzie ich więcej, tym więcej będziemy zarabiać, nawet jeśli wartość jednego zamówienia nie będzie zbyt wysoka.
  6. Organizujmy różnego rodzaju pokazy w domu, na których będziemy prezentować stare i nowe produkty, zachęcając do ich testowania i późniejszego kupowania.
  7. W ramach podziękowania za lojalność, co jakiś czas wkładajmy do zamówień niewielki drobiazg, w postaci kremu czy ulubionego perfumu klienta. Będzie czuł się wyróżniony, a to może się przełożyć na kolejne zamówienia.
  8. Każdą okazję podczas rozmowy, nawet z nieznajomymi, wykorzystujmy na zaprezentowanie katalogu i produktów w nim, to także może przysporzyć nam kolejnych zamówień.
  9. Organizujmy stoiska w miejscach, gdzie jest dużo ludzi, tak aby mogli oni poznać te produkty i później je u nas zamawiać.
  10. Zwiększajmy swoją wiedzę na temat oferowanych produktów. Im lepiej będziemy umieli je przedstawić, tym chętniej ludzie będą je kupowali.

Warto szukać sposobów na ciągłe zwiększanie ilości i wartości zamówień. To będzie przekładało się na nasz zarobek, dzięki czemu jeszcze chętniej będziemy się angażowali w tego typu działania.