Nie ulega wątpliwości, że im więcej mamy klientów, tym łatwiej będzie nam uzyskać zamówienia na wysokich poziomach, dzięki czemu będziemy sporo zarabiać. Może się jednak okazać, że klientów będziemy mieli sporo, ale jednocześnie tylko niewielka ich część będzie systematycznie składała u nas zamówienia, a dodatkowo jeszcze będą one niewielkie. To może sprawić, że nasze zarobki, uzyskiwane co 3 tygodnie, wcale nie będą na tak wysokim poziomie jakbyśmy chcieli. Jak to możemy zwiększyć?

Delikatna sugestia

Klienci zamawiają zazwyczaj to, co wydaje im się potrzebne i nie zawsze sami z siebie patrzą na inne produkty. Co więcej, może się okazać, że będą mieli swoje ulubione kosmetyki i to ich będą się trzymać, w ogóle nie zwracając uwagi na inne propozycje. Dlatego warto pokazywać klientom produkty, co do których mamy pewność, że byliby z nich zadowoleni. Warto nakłaniać do spróbowania czegoś nowego, albo do korzystania z całych zestawów kosmetyków, zamiast ograniczania się tylko do jednej rzeczy. Przecież korzystając z takiego zestawu jak peeling, maseczka i krem do twarzy, który pochodzi z jednej serii, mamy większe możliwości kompleksowego oddziaływania na nasz wygląd. Możemy też delikatnie sugerować, przydatność jakiegoś produktu, który wzmocni działanie już innego produktu. Jednak najważniejsze jest tutaj to, abyśmy robili to szczerze i zgodnie ze stanem faktycznym.

Prezentujmy nowości, ale i te dobrze znane

Spora grupa ludzi uwielbia różnego rodzaju nowości. Nawet jeśli wiadomo, że w danej chwili nie potrzebują konkretnego produktu, to niejednokrotnie go kupują, chcąc go mieć od razu po tym, jak się pojawił na rynku. Dlatego właśnie, warto zwracać uwagę na nowości, zachęcać do ich kupowania, przedstawiać ich mocne strony. W ten sposób z pewnością wpłyniemy na wiele niezdecydowanych osób. Jeśli jednak wiemy, że ktoś mocno trzyma się sprawdzonych produktów, zawsze powinniśmy w katalogu odpowiednio podkreślić, że proponowane są one w bardzo korzystnej cenie. To może spowodować, że nawet jeśli nie są w tym momencie potrzebne, klienci zdecydują się na ich zakup już na później, bo przecież skoro można trochę zaoszczędzić, to czemu by z tego nie skorzystać?

Poznawajmy potrzeby

Bardzo ważne jest to, abyśmy poznawali potrzeby naszych klientów, abyśmy potrafili wskazywać im te produkty, które faktycznie te potrzeby będą w stanie spełnić. Wówczas będziemy wiedzieli, na które kosmetyki powinniśmy zwracać ich uwagę, tak aby zwiększyć szansę, że zdecydują się oni na ich zakup. Może się okazać, że będzie to łatwiejsze do osiągnięcia, niż pierwotnie zakładaliśmy.

Koniecznie zobaczmy jakie mamy tutaj możliwości i w jaki sposób, delikatnie wpływać na decyzje naszych klientów. Może się okazać, że ostatecznie będzie to znacznie łatwiejsze niż nam się wydawało. Co więcej, Avon prowadzi różnego rodzaju kursy odnośnie tego, jak zwiększać swoje zamówienia, jak rozmawiać z klientami, jak prezentować różne produkty. Może się okazać, że naprawdę warto się na takie kursy zapisać.